(תשע"ה, פסג"ה – בפ"ת / ובעפולה ) "אתה מקשיב, משמע אני קיים" (מקור אנונימי) תאור הסדנא:
אכן, ההקשבה וההכלה מהווים תנאי יסוד לשקיפות חיובית, לצורך חיזוק התקשורת הבינאישית ולשיפור התרבות והאקלים החברתי בארגון, בקהילה ובמשפחה.
תפיסת העולם בתחום ניהול הקונפליקט, קיבלה מפנה חשוב החל מאמצע המאה ה-20, כחלק מתנועת ה- ADR (Alternative Dispute Resolution). בבסיס הגישה החדשה, בכל קונפליקט קיים נרטיב משותף. שם, בנרטיב המשותף, מצויה האמת המשותפת, ושם גם מצוי הפתרון שיענה באופן מיטבי לצרכים של כל צדדי הקונפליקט. כדי למצוא ולחזק את הנרטיב המשותף, יש לבססו על תשתית של אמון ותקשורת מכילה.
הסדנא המוצעת, חדשנית וייחודית אשר מעבירה באופן אינטראקטיבי ואטרקטיבי, סוגיות ודילמות בנושאים של תקשורת מכילה וניהול קונפליקטים תוך התבססות על תיאוריות מתקדמות מעולמות הפסיכולוגיה החברתית, סוציולוגיה, משפטים, עולם הגישור, תורת המשחקים, קבלת החלטות, מדע המדינה ויחסים בינלאומיים.
כמו כן, פרקי הסדנא מגובים בטקסטים ובמקורות יהודיים – תנ"ך, תלמוד, ספרות המחשבה וכן מסיפורי קונפליקט בתולדות העם היהודי. יודגש כי, כל פרקי הסדנא מלווים בתוכנית יישומית הכוללת תרגולים, סימולציות וסרטונים.
הסדנא בהיקף 56 שעות (2 ש"ש), ומוכרת כלימודי השלמה לעובדי הוראה בשנת השתלמות.
תועלות הסדנא:
א. שיפור התקשורת הבין-אישית בין צוות ההוראה (התייעלות במשאב הזמן ושיפור היחסים).
ב. שיפור התקשורת מורה-תלמיד (הכלה, העצמה והגברת מוטיבציה של התלמידים).
ג. שיפור יחסי הארגון מול לקוחות וספקי חוץ (הורים/קהילה/מפקחים וכו').
ד. שיפור התרבות הארגונית והאקלים הבית-ספרי (העמקת ערכים של הכלה, סבלנות, כבוד הדדי, אמפטיה וכו').
מעביר הסדנא:
מעביר הסדנא, עופר טהורי, בעל רקע של למעלה מעשרים וחמש שנים בתפקידי ניהול שונים בסביבת עבודה רב תרבותית, עם התנסות של כשבע שנים בתחומי הדרכה וניהול סדנאות במסגרת תפקידו כמנהל הדרכה בחברה גלובאלית. בעל תואר שני במסלול לניהול וישוב סכסוכים באוניברסיטת בר-אילן ובעל תואר ראשון במדע המדינה. כמו כן, מביא עמו עופר את ניסיונו העשיר כמגשר פעיל במספר מרכזי גישור, בתחום האזרחי, המשפחה והקהילה.
עוד אודות עופר טהורי (ניסיונו ופעילותו), ניתן לקבל באתר "שילוב":
צור קשר ישיר עם שילוב להצלחה משותפת
[contact-form-7 id="9733" title="צור קשר ישיר עם שילוב להצלחה משותפת"]
הסדנא תתקיים במהלך שנת הלימודים תשע"ה בפסג"ה פ"ת לפי לוח הזמנים המפורט בהמשך.
מחיר ההשתלמות – 1,700 ש"ח.
תוכנית הסדנא בפתח תקוה , ובעפולה
כל מפגש ימשך 4 ש' לימוד, 09:00-12:15 (כולל הפסקה).
1. מבוא לדיאלוג ולישוב קונפליקטים
פירוט התכנים :
תהליך ומרכיבי הקונפליקט, אידיאליזם וריאליזם בניהול משברים וקונפליקטים, ניהול תחרותי מול ניהול אינטגרטיבי, חתירה לפתרון מנצח-מנצח (W-W) בתאריך – 11-11-14 בפתח תקוה/
11-11-14 בעפולה
2. סגנונות בדיאלוג וניהול הקונפליקט
פירוט התכנים :
ניתוח הסגנון האישי, סגנונות בניהול קונפליקט, שיקולים בבחירת סגנון הניהול, סגנונות ניהול קונפליקט במקורות בתאריך 25-11-14 בפתח תקוה / 23/11/14 בעפולה
3. סוגיות ערכיות – לימוד ודיון
פירוט התכנים :
למהות המחלוקת במקורות היהודיים, מחלוקת מול השלום, קונפליקטים בתולדות העם היהודי בתאריך בפתח תקוה 09-12-14 / 07/12/14 בעפולה
4. ניהול תחרותי
פירוט התכנים :
דרכים לבניית אמון, כוח ועוצמה כפקטור בניהול קונפליקט, רמה ראשונה ושנייה בניהול מו"מ, תורת המשחקים – רציונאליות בניהול קונפליקט בתאריך 30-12-14 בפתח תקוה / 14/12/14 בעפולה
5. הכלה
פירוט התכנים :
מהות ומטרת ההכלה, תרבות ההכלה, אמפטיה והזדהות, מוטיבציה מכילה בתאריך 13-01-15 בפתח תקוה / 04/01/14 בעפולה
6. דיאלוג מכיל
פירוט התכנים :
הקשבה מכילה, ביקורת מכילה, סירוב מכיל, חוות דעת – בלי לשקר ובלי לפגוע
בתאריך 27-01-15 בפתח תקוה / 18/01/15 בעפולה
7. עקרונות, עמדות, אינטרסים וצרכים
פירוט התכנים :
אידיאולוגיה, עמדות וצרכים, קשיים בזיהוי צרכים, דרכים לזיהוי צרכים ואינטרסים
בתאריך 10-02-15 בפתח תקוה / 01/02/15 בעפולה
8. ניהול אינטגרטיבי
פרוט התכנים
מאפייני הדיאלוג האינטגרטיבי, שדה הדיאלוג (רגשות, טענות, מחשבות), הקשבה אפקטיבית ומכילה, דיאלוג אפקטיבי בתאריך 24-02-15 בפתח תקוה / 15/02/15 בעפולה
9. מניעה ופיוס
פרוט התכנים
דרכים למניעה, דרכים לפיוס ולבניית אמון, התנצלות ומחילה, הנרטיב המשותף כאמצעי לפיוס
בתאריך 10-03-15 בפתח תקוה / 01/03/15 בעפולה
10. משא ומתן אפקטיבי
פרוט התכנים
שערי המשא ומתן, הכנות לדיאלוג ולמשא ומתן (BATNA & ZOPA), טקטיקות בשכנוע והשפעה (גורמי היענות) בתאריך 24-03-15 בפתח תקוה / 15/03/15 בעפולה
11. מבוא לתורת הגישור
פרוט התכנים
עקרונות ורציונל הגישור, גישור ומשפט – יתרונות וחסרונות, תפקיד המגשר, אתיקה בגישור
שלבים ותהליך הגישור, בתאריך 28-04-15 בפתח תקוה / 22/03/15 בעפולה
12. המורה המאמן
פרוט התכנים
כובעי המורה – מנהיג/מאמן/מגשר, הדילמה שבין מנהיג ומאמן, גורמים ושיקולים במוכוונות המורה (מנהיג או מאמן), בתאריך 28-04-15 בפתח תקוה / 12/04/15 בעפולה
13. מוטיבציה מכילה
פרוט התכנים
מוטיבציה חיובית, מוטיבציה כגורם למידה, גורמי המוטיבציות , התאמת הגורם המוטיבציוני לתלמיד, בתאריך 12-05-15 בפתח תקוה / 26/04/15 בעפולה
14. מפגש סיום
פרוט התכנים
סיכומים + תרגול אינטגרטיבי מסכם, דיונים ותובנות, משובים, מה כל אחד "לוקח הביתה?"
בתאריך 26-05-15 בפתח תקוה / 10-05-15 בעפולה