תואר שני בחינוך
סמינר הקיבוצים מהווה מכללה אקדמית ממלכתית עבור הכשרת אנשי הוראה. המכללה נוסדה על ידי התנועה הקיבוצית בשנת 1939 ומציעה מגוון מסלולי לימוד רחב לתואר ראשון ותואר שני, לצד תכניות העשרה ולימודי תעודה למורים ולציבור הרחב. הלימודים בסמינר הקיבוצים כוללים מבחר תכניות לימוד אקטואליות וחדשניות במקביל ללימודים מעשיים בהוראה, על ידי סגל מרצים בכיר, וצוות המעניק ליווי אישי ותמיכה לכל אורך המסלול. החזון של מכללת סמינר הקיבוצים הוא להצמיח ולהוביל אנשי חינוך ערכיים, יוזמים, משכילים, רחבי אופקים המשפיעים סביבתית וחברתית. התואר השני M.Ed. ו- M.Teach מעניקים לבוגרים הזדמנות להשתלב במערכת החינוך בתפקידים בכירים, לשפר את תנאי העסקתם ומעמדם ובמקביל לתרום לקידום ומינוף החינוך בארץ. סגל ההוראה האקדמי אשר מוביל את לימודי התואר השני מורכב ממרצים וחוקרים מן השורה הראשונה, האחראים לחיבור שבין הידע התיאורטי להיבט המעשי בשדה החינוכי ולרמת הלימודים האקדמית הגבוהה.
תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך מתמטי מטעם סמינר הקיבוצים
קיימים מספר מסלולים לתואר שני בחינוך. אחד ממסלולי הלימודים לתואר השני מטעם סמינר הקיבוצים הוא החינוך המתמטי, המיועד לאנשי הוראה בעלי תואר ראשון בחינוך המתמטי או במתמטיקה ובעלי תעודת הוראה, אשר שמו להם למטרה להרחיב את הידע המתמטי והפדגוגי, להעמיק בתחום ולהיחשף לחומרים עדכניים ולהפוך לאנשי הוראה מובילים בתפקידי מתפתח. מורים אשר נמנים עם "אופק חדש" יהיו זכאים בתום התואר להכרה מטעם משרד החינוך ולתוספת בשכרם. תנאי הקבלה הינם תואר ראשון בחינוך מתמטי או במתמטיקה, תעודת הוראה, ניסיון מוכח בחינוך של שלוש שנים לכל הפחות וממוצע ציונים של 80 ומעלה בלימודי התואר הראשון. אפשרות להכרה בלימודים קודמים היא בהתאם להחלטת ראש התכנית במידה וקיימת זיקה לתכנים הנלמדים לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה.
פיתוח חשיבה מתמטיות לצד עיסוק במיומנויות חישוב
בעשורים האחרונים מתחוללים שינויים רבים בהוראת המתמטיקה בארצות המתקדמות. השינויים מתרחשים בעקבות תפיסות פסיכולוגיות וחינוכיות חדשות, בשילוב הליכי הטמעת המחשוב במערכות החינוך. הממצאים שהעלו המחקרים הניעו ליצירת תחום דעת חדש – חינוך מתמטי, כשהתחום מתפתח באופן מואץ, ומלוּוה במחקרים חדשים כל העת. ההתפתחות טכנולוגית בשילוב ההתפתחות בהשכלת אנשי החינוך מהווים קרקע לפיתוח חשיבה מתמטיות לצד עיסוק במיומנויות חישוב. סמינר הקיבוצים רואה בתכנית ה- M.Ed בחינוך מתמטי כמנוף לקידום מורים המתמטיקה והצמחת סגל אקדמי מקצועי מיומן ובכיר להובלת השינויים בתחום, בעל הכלים להתמודדות עם אתגרים של המאה ה-21.
המסלול שם את הדגש על ההתמקצעות בהוראה ופתיחת כיוונים חדשים בהוראת המתמטיקה. התכנית מציידת את אנשי ההוראה בכלים שמקנים את היכולת לפתח תובנה מתמטית, חשיבה מרחבית וחזותית וכישורים לפתרון בעיות, ועיסוק בחקר נתונים.
יעדי התכנית לתואר שני בפיתוח החשיבה המתמטיות
לתכנית ה- M.Ed בחינוך מתמטי שלושה יעדים כשהיעד הראשון הוא הרחבת השכלתם המתמטית של אנשי ההוראה למתמטיקה במסגרת התואר הראשון, הן בהיבט התכנים והן בזיקה שבין תחום המחשבים למתמטיקה, על מנת לשלב את המחשב כאמצעי להוראת המתמטיקה. יעד נוסף הוא העמקת הידע המחקרי תוך חשיפה למחקרים עדכניים הקיימים כיום במרכז המחקר בחינוך המתמטי ברחבי העולם. מטרת התכנית היא הכשרת הסטודנטים לעריכת מחקרים אשר בהם מתבטאים הידע אשר רכשו בתכנית וניסיונם בהוראה, תוך שימת דגש על גישות דידקטיות ופסיכולוגיות להוראת המתמטיקה, ההיבטים הריגושיים- אפקטיביים ואמצעי ההתמודדות עם כיתות הטרוגניות. היעד השלישי הוא הרחבת ההשכלה החינוכית והעמקת הידע בהיבטים של הערכה ומתודולוגיה מחקרית. הלימודים מתפרסים על פני ארבעה סמסטרים והיקפם 42 שעות סימסטריאליות.
נכתב ע"י: פורטל השתלמויות