תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך M.Edמטעם מכללת אוהלו
מכללת אוהלו נוסדה בשנת 1965 על ידי משרד החינוך במטרה לשמש כמרכז תרבותי וחינוכי עבור ההסתדרות. במהלך השנים החלה המכללה בהכשרת מורים לחינוך גופני, הכשרת מורים לחטיבת הביניים והכשרת מורים לחינוך המיוחד. בשנת 1998 עברה מכללת אוהלו לעיר קצרין, כשלאחר מכן הוכרה מטעם המועצה להשכלה גבוהה כרשאית ללמד לתואר ראשון B.Ed. בשנת 2010 קיבלה המכללה היתר ללמד לקראת תואר שני M.Ed. בניהול וארגון מערכות חינוך, כשבראש החוג עומדת הפרופסור מרים בן פרץ, אשר הינה כלת פרס ישראל לחקר החינוך. תנאי הקבלה לתואר שני M.Ed. בניהול וארגון מערכות חינוך הינם תואר ראשון בציון סופי משוקלל מינימאלי 80, תעודת הוראה וניסיון של שלוש שנים ומעלה בהדרכה, הוראה או בתפקיד ניהולי במסגרת החינוך הפורמאלי או הבלתי פורמאלי. הקבלה למסלול מותנית בראיון אישי שנערך בפני וועדת קבלה.
תכנית הלימודים לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך M.Ed
תכנית הלימודים הינה דו שנתית במסגרת של יום לימודים וחצי בשבוע ומורכבת מקורסים, סמינריונים ופרקטיקום, כשהדגש מושם על פיתוח דיונים בנושאים חינוכיים וערכיים, תוך למידה מערבת ומשתפת. הקורסים מסווגים לארבע קבוצות שהן תיאוריות יסוד, תשתיות מחקר, ניהול החינוך- לימודי הרחבה חובה וניהול החינוך- לימודי הרחבה בחירה. נושאי הסמינריונים הם תפקיד המנהל בפיתוח והפעלה של תכניות לימודים, אתיקה ארגונית ואקלים אתי בחינוך, פיתוח מנהיגות בתפקיד חינוכי ותפקיד המנהל כמוביל חידושים ושינויים בבית. הפרקטיקום כולל סדנת ליווי והדרכה בהכנת עבודת גמר וסדנת ליווי לפרקטיקום. עבודת הגמר עשויה להיות פרויקט בעל אופי מחקרי אשר מציג בסופו הצעות יישומיות או פרויקט פיתוח שמטרתו לפתח שיטה או רעיון.
הקורסים הנלמדים מטעם מכללת אוהלו לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך
במסגרת תיאוריות יסוד נלמדים הקורסים מבוא למנהל החינוך, תיאוריות במנהיגות חינוכית, מדיניות החינוך ומנהיגות בחינוך. קבוצת קורסים נוספת הינה בתשתיות מחקר וכוללת המחקר בשירות עבודת המנהל, מחקר כמותי בחינוך, תקשוב מערכות חינוך ומחקר איכותני בחינוך. כמו כן מתקיימים לימודי הרחבה הן במסגרת לימודי החובה והן במסגרת לימודי הבחירה בניהול החינוך. אחד מקורסי החובה הוא מבוא למנהל החינוך הקורס הינו קורס חובה שנה א", סמסטר א" ומתמקד במגוון היבטים של ההתנהגות הארגונית והתיאוריה הארגונית. בנוסף, נידונים כל ההיבטים של התהליך הארגוני והניהולי תוך שימת תשומת לב לקשר שבין הארגון והפרט במסגרת הבית ספרית ובמערכת החינוך בהיבט הפסיכולוגי ארגוני.
הסמינריונים הנלמדים לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך
אחד הסמינריונים בחירה בשנה א" הוא מגמות חדשות בפיתוח והפעלה של תכניות לימודים – תפקיד המנהל, שבו נחשפים הסטודנטים לגישות חדשות הקשורות בפיתוח תוכניות הלימודים, הכרה והתמצאות במודלים של ביצוע תוכניות לימודים, התנסות בלמידה והוראה מקוונות, ודיון לגבי תפקיד המנהל בכל הקשור לנושא תוכניות הלימודים ותכנון הלימודים בבית הספר. בתום הלימודים משתלבים הבוגרים בתפקידי ניהול במערכת החינוך הפורמאלית וגם במערכת החינוך הבלתי פורמאלית.
נכתב ע"י: פורטל השתלמויות
צור קשר ישיר עם מכללת אוהלו
[contact-form-7 id="9972" title="מכללת אוהלו"]