סמינר הקיבוצים: תכניות לתואר ראשון, תואר שני ולימודים מתקדמים
סמינר הקיבוצים הוקם בשנת 1939 בתל אביב באמצעות חברי קיבוצים, ומהווה מכללה אקדמית לחינוך. בסמינר מגוון רחב של מסלולים ותכניות כמו תכניות לתואר ראשון ,(.B.Ed) הכוללים הכשרת מורים לחינוך מיוחד, בית הספר היסודי, חטיבת הביניים והחינוך העל יסודי, חינוך גופני ותנועה, אמנויות, טכנולוגיה ועוד. בנוסף, מתקיימים בסמינר הקיבוצים מסלולים לתואר שני (.M.Ed) במבחר מסלולים החל מהוראת מדעי הרוח וכלה בחינוך סביבתי, וכן לימודי תעודה ולימודים מתקדמים כמו רפואה משלימה, פסיכותרפיה, טיפול ביצירה והבעה וכדומה, לעובדי הוראה ולציבור הרחב. בקמפוס כיתות לימוד ומעבדות למחשבים, כימיה, ביולוגיה ופיזיקה, המאובזרות בציוד מקצועי וחדיש. הספרייה שבסמינר הקיבוצים עשירה במגוון ספרים וכתבי עת בעברית ובאנגלית. בקמפוס קיים גם
המכון למחשבה חינוכית אשר הוקם על מנתלתת מענה לצרכים החינוכיים בישראל, תוך שילוב אידיאליזם חינוכי וחברתי עם מומחיות אקדמית ופרקטית.
מסלול החינוך המיוחד ולקויות הלמידה
במסגרת לימודי התעודה מאפשר סמינר הקיבוצים מגוון רחב של קורסים בתחומים רבים, כשאחד התחומים הוא החינוך המיוחד ולקויות הלמידה. בין הקורסים השונים מציעה המכללה הכשרת מנחים להורות ב"הוראה מתקנת", הוראה מותאמת על פי הגישה הרב תחומית, הוראה מותאמת בלמידה מרחוק, הוראת שפה באמצעות למידה מרחוק עבור תלמידים לקויי למידה, הוראה מתקנת באנגלית וקורסים נוספים. לימודי חינוך מיוחד ולקויות למידה מהווים הוראה מותאמת על פי הגישה הרב התחומית והינם לימודי תעודה חד שנתיים הבאים להקנות את עקרונות הגישה הרב תחומית, וכן כלים מעשיים ואפקטיביים המותאמים לסיוע וקידום הליכי למידה בקרב תלמידים בעלי לקויות למידה וקשיים בגילאים השונים. קהל היעד הוא אנשי הוראה העוסקים במסגרת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית, אשר מעוניינים להתמחות בהוראה המותאמת ולקדם תלמידים בעלי לקויות למידה.
הוראה מותאמת בקריאה והפרעות קשב וריכוז
מסגרת ההוראה המותאמת בקריאה הינה מסלול חד שנתי ומורכבת מ-56 שעות. בקורס נחשפים הסטודנטים לשיטות וגישות בהוראה מותאמת בקריאה בחטיבה הבוגרת והצעירה, התפתחות תהליכי רכישת קריאה באופן תקין ולקוי, זיהוי לקויות קריאה ייחודיות וכדומה. קורס ההמשך הוא הפרעות קשב וריכוז ולקות למידה שגם המשכו 56 שעות ובו נלמדות לקויות למידה בהיבטים הרב מערכתיים וההתפתחותיים בגישות העכשוויות, כמו מיומנויות קוגניטיביות בסיסיות ואופן השפעתן על הלמידה בהיבט התקין והלקוי, דרכי התערבות יעילות מערכתיות ויחידניות, הפרעות הקשב והריכוז ושלבי ההתפתחות של תהליכי זיכרון וקשב בדרכים התקינות והלקויות מבחינת ההגדרות, המאפיינים והגורמים, כשבקורס נרכשים גם כלי הערכה ואבחון.
הוראה מותאמת בכתיבה, אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת באנגלית
קורסי המשך בתחום, במסגרת סמינר הקיבוצים, הם הוראה מותאמת בכתיבה, אסטרטגיות למידה במקצועות רבי המלל בקרב תלמידים בעלי לקויות למידה וקשיים, הוראה מותאמת במתמטיקה והוראה מתקנת באנגלית. הקורסים הללו הינם חד שנתיים בני 56 שעות לימוד אקדמיים, בהם נרכשות הגישות השונות להוראה, הכרת התפקודים ודרכי ההתערבות בתהליך המתקן בחטיבות הצעירות והבוגרות. כמו כן נרכש הידע בהכנת פרופיל התלמיד ובניית תכנית התערבות אשר מותאמת לצרכיו של התלמיד בעל הלקות. ההוראה המתקנת באנגלית מיועדת למורים באנגלית ובאה במטרה להעשירם בכלים ומיומנויות נוספות בקרב תלמידים מתקשים, במסגרת פרטנית וכיתתית. הלימודים מזכים בתעודת "מומחה" מטעם סמינר הקיבוצים בקורסים השונים.
מחפשים השתלמות או קורס? תנו לנו לעזור לכם!
מלאו טופס לקבלת פרטים מנציגי הקורס/ההשתלמות
[contact-form-7 id="9133" title="מחפשים השתלמות – טופס אוטמטי"]
נכתב ע"י: פורטל קשב וריכוז