"על סוסים ומנהיגים"
השתלמות ייחודית למורים, כי למורים מגיע יותר!
אומרים לכם שהעולם משתנה, נעשה טכנולוגי יותר, שמקומכם בכיתה משתנה, שאתם צריכים לדעת להוביל, ליזום, לצאת מהקופסה, להיות יצרתיים, להנהיג ועוד ועוד מילים למכביר.
מה שלא אומרים לכם זה איך עושים את זה? מה יש בכם שמאפשר את זה? אילו חוזקות יש בכם שיכולות לשמש אתכם?
בנינו במיוחד עבור המורים השתלמות שבמסגרתה יחשפו המשתתפים להיבטים ומודלים שונים הקשורים לעולם המנהיגות האישית והמקצועית. ילמדו את מקורות הכוח וההשפעה שלהם, יזהו חוזקות וחולשות אישיות ויפתחו את סגנונם הייחודי בהובלת חייהם האישיים והמקצועיים.
מה ייחודי בזה?
הסוסים!
כשאני הייתי תלמידה, כך נראו בעיני כל המורים שלי:
לימים, הפכתי מורה בעצמי ובעשרים השנים
האחרונות הייתי חלק מתהליך שינוי שעברה מערכת החינוך:
ממצב של המורה כמקור הידע לאינטרנט כמקור הידע.
אבל אנשים נשארים אנשים, ותקשורת בין אישית ממשיכה להישען על יכולות אישיות ואישיותיות של הנוגעים בדבר.
המורה הוא אולי כבר לא מקור הידע אבל הוא עדיין דמות משמעותית בחיי התלמיד ואולי תפקידו הארכאי כמחנך, חוזר ותופס מקום מרכזי ביחסי מורה תלמיד.
באיזה אופן מערכת החינוך מכינה את המורה לשינוי הזה? כיצד היא תומכת בו ועוזרת לו לגלות אתו את אותם חוזקות וכישורים שיש בו ולהראות לו כיצד להשתמש בהם?
בדרכים שונות וביניהן, אישור השתלמויות שנוגעות בדיוק לצרכים של המורה בעידן החדש.
מה נדרש ממורה בעידן הפוסט מודרני?
מתוך עבודת גמר לקראת התואר "מוסמך למדעי הרוח" (M.A) על-ידי לימור ליבוביץ.
• "יש לאפשר למורים לנהוג באופן אוטונומי, מוסרי ומושכל, לעודד אותם להוביל במקום להמתין להנחיות מלמעלה, ליזום ולשנות.
• הציפייה היא שהמורה יהיה בעל יכולת ליצור את החיבור בין האני המאמין המקצועי המנחה אותו לבין צרכי התלמידים וציפיות החברה בעידן הפוסט מודרני.
• מתוך כך, המחויבות שלו ממוקדת בשלושה מישורים מרכזיים:
א. פיתוח ה"אני המקצועי";
ב. היכרות מעמיקה עם אוכלוסיית התלמידים;
ג. פיתוח שליחות ומחויבות כלפי החברה והעולם הפיזי והתרבותי הסובב אותו."
יש ציפיות גבוהות מאוד מהמורים. מאחר ומקומם בתהליך החינוכי משתנה, הם נדרשים להשתמש בכשרים אחרים ממה שהיו רגילים להם.
מעבר להשתלמויות האין סופיות בטכניקות הוראה משוכללות, מעבר להשתלמויות האין סופיות בהוראה מקוונת, ממוחשבת ועוד ועוד, צריך להכין את המורים לתהליך השינוי האישי שהם מתמודדים איתו.
כל שינוי הוא מהפך בסדר גודל זה או אחר. הסתגלות לשינוי לוקחת זמן ומצריכה למידה חדשה והפנמה של מצב חדש.
פעילות עם סוסים על הקרקע, מתרגלת מצבים חדשים, משתנים, ועוסקת בכל התכנים של תקשורת בין אישית.
מאחר וההשתלמויות של "סוסים מובילים שינוי" נשענות על יסודותיה של למידה התנסותית, למידה משמעותית בזמן קצר יחסית, מתאפשר לכל משתתף לזהות ולפתח יכולות וכלים אשר יסייעו בידו להתמודד עם חינוך בסביבה חדשה.
במהלך ההשתלמות המשתתפים:
• יזהו חוזקות אצלם ואצל עמיתיהם
• יחקרו את סגנונות המנהיגות שלהם וירחיבו את אפשרויות הבחירה שלהם
• יתנסו הלכה למעשה בתהליכי הובלה, שינוי, יוזמה ופתרון בעיות, ביחיד ובקבוצה.
• יזהו צרכים וחסמים
• יתמודדו עם התנגדויות
• יהיו חלק מ"עדר" שמקבל אותם כמו שהם ו"מספר" להם מה הוא חושב עליהם, בלי דעות קדומות, ללא אג'נדות וללא נטירת טינה.
כי בסופו של דבר, מי מוביל את מי?
דפנה שוורץ www.edhorse.com
ההשתלמות תאפשר למידה חווייתית וקוגניטיבית. היא תשלב הפעלות מגוונות, דיונים, מצגות, עבודה בזוגות, סימולציות דרך פעילות עם סוסים (על הקרקע ללא רכיבה), המזמנים התנסות המשתתפים בכלים הנלמדים במהלך ההשתלמות.
בכל מפגש תתרחש אינטראקציה מובנית בין המשתתפים והסוסים אשר תהווה בסיס לדיון והבנה של המשתתפים על עצמם כמנהיגים, כמונהגים וכחלק מצוות, ועל הובלה אפקטיבית למטרה/משימה.
הקורס בעל אופי סדנאי ודורש מהמשתתפים מעורבות פעילה ומוכנות להתנסויות חווייתיות שונות.
השתלמות ראשונה תיפתח בחודש ספטמבר 2014.
למידע נוסף-פיתוח אנשים בשילוב סוסים: http://www.edhorse.com/#!our-method/c16w1
למידע נוסף על ההשתלמות: http://www.edhorse.com/#!-/c242i
להרשמה: http://www.edhorse.com/#!contact/c217v
קרנות השתלמות למורים וגננות חשבו שההשתלמות הזאת חשובה למורים ולכן אישרה אותה כהשתלמות המוכרת למורים בשבתון. כלומר, הקרן מממנת את ההשתלמות במלואה.
כל מה שנותר לכם הוא – להירשם
צור קשר ישיר עם סוסים מובילים שינוי
[contact-form-7 id="9909" title="סוסים מובילים שינוי"]
מנחות:
טלי מיזרב M.A בייעוץ חינוכי, מנחת קבוצות , מדריכת מנהלים ומנחים, מומחית למודל תקשורת בינאישית מסייעת .
דפנה שוורץ M.A בחינוך, מורה ומדריכה לרכיבה, מומחית בשיטת "סוסים מובילים שינוי", מאמנת אישית ומנחת קבוצות.