מחקרים רבים דנים בחשיבות שיתוף הפעולה בין בית הספר וההורים, ובתרומה המגוונת של שותפות זו לתפקודם של תלמידים, במישור הלימודי, התנהגותי, חברתי ועוד. לצד התועלת המוכחת מתקשורת יעילה בין הורים ומורים לילדים, תקשורת כזו היא בעלת יתרונות לציבור המורים וההורים גם כן. זאת מאחר והיכרות קרובה יותר מאפשרת לשני הצדדים להכיר אלה בכוחותיהם ואיכויותיהם של האחרים, להגביר את ההערכה ההדדית והאמון. בתוך כך יכולים המורה וההורה לשתף פעולה בצורה יעילה יותר בהתייחס לתפקוד הילד. בשנים האחרונות עולה המודעות במערכת החינוך לחשיבות קיומו של קשר כן, מכבד ובונה אמון בין מורים והורים. שיתוף פעולה אמיתי ביניהם הוא בדרך כלל באחריות המורים מאחר והם הגורם המקצועי, שאמורים ויכולים לעודד שותפות זו. במידה ונוצרת אוירת אמון המעודדת תקשורת רציפה, יש בכך כדי ליצור הזנת מידע באופן רציף, כך שמתאפשר פעמים רבות תפקוד טוב ובריא יותר לילדים/תלמידים.
על אף ההכרה בחשיבות שיתוף הפעולה בין ההורים והמורים, במקרים מסוימים קשה למורים ולהורים ליישם שיתוף פעולה כזה. בכיתה בה המורה מתקשר בצורה תקינה עם מרבית ההורים, עלול להיות קומץ הורים שעמם העבודה אינה חלקה וזורמת מבחינתו של המורה. בין היתר מתקשים מורים להתמודד עם הורים מעורבים מאד, שלדעת המורים מתערבים מדי בתחום ההוראה והלמידה, באופן החורג ואינו מותאם לשותפות הרצויה. לדוגמה, הורה שמעוניין להיות שותף לבחירת מקום הישיבה של ילדו בכיתה, שותף בסוג שיעורי הבית הניתנים ובכמותם, או בבחירת תוכנית ההעשרה הניתנת בכיתה, עלול להתפס על ידי חלק מהמורים כהורה שאינו סומך על הצוות החינוכי, ומערער על מקצועיותו. בהקשר אחר, הורה לילד שמבטא בעיות התנהגות קשות בכיתה, יכול להמנע מקשר עם המורים, או מצד שני להציג דרישות מסוימות אל הצוות החינוכי שאינן מתקבלות על דעתו. הורים אלה עלולים לגזול הרבה זמן ואנרגיה מהמורה, ולעיתים אף לגרום למורה לתחושת מתח וחרדה. התוצאה של תקשורת המתפתחת באוירה זו היא תקשורת שאינה מקדמת, רוויית מתח ואינה רצויה לשני הצדדים. מורים טוענים פעמים רבות בהקשר זה כי הם בהחלט בעד מעורבות הורים, אך הם מתנגדים להתערבות הורים. הקו המבדיל בין מעורבות הורים והתערבותם, הוא קו דק, לעיתים חצייתו מכניסה מתח לקשר בין הורים ומורים. זאת כאשר צד אחד מפרש את התנהגות הצד האחר כחציית גבול. פערים תרבותיים וציפיות שונות מהקשר בין ההורים והמורים, מביאים לעיתים את חלק מהמורים לחשוש ממעורבות משמעותית של הורים, והם כתגובה ינסו להמעיט ככל האפשר בתקשורת עמם ולהסתפק בתקשורת המינימלית ההכרחית בלבד. סביר כי מיעוט הכשרה הניתנת עד כה למורים בהתייחס לקידום תקשורת יעילה עם ההורים, מציב חלק מהם חשופים במערכה, נעדרי כלים יעילים לניתוב התקשורת עם ההורים בצורה יעילה.
מוצעת בזאת סדרת מפגשים לחדרי מורים בנושא שיפור הקשר עם הורים וייעולו של קשר זה.
העבודה תכלול הרצאת פתיחה, ותהיה בדרך חווייתית באמצעות שיתוף על ההתמודדות בקשר עם הורים, סדנאות וסימולציות. המטרה היא להתוות דרך לשיפור התנהלות בקשר הרציף בין הורים ומורים. לסייע בהתמודדות יעילה עם משברים, ובהתמודדות עם קשיים אפשריים. העבודה תתבצע מול המנחה בדיסקרטיות ומלאה ובהתאמה לצרכיו היחודיים של בית הספר.
התוכנית מועברת על ידי ד"ר אסנת דור, יועצת חינוכית לשעבר, מרצה וחוקרת במכללת עמק יזרעאל בתוכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי, מומחית לנושא תקשורת מורים והורים בישראל .