המכללה האקדמית להכשרת מורים ע"ש ג'פרי קיי
המכללה האקדמית להכשרת מורים ע"ש ג'פרי קיי נוסדה בבאר שבע בשנת 1954, ומנציחה בשמה את פועלו של הנדבן אשר תרם כספים רבים לבניית המכללה. המכללה האקדמית קיי לחינוך הינה זו אשר הובילה את האקדמיזציה בתהליך הכשרתם של המורים, והייתה למכללה הראשונה אשר זכתה להכרה אקדמית מוחלטת בכל תכניות ומסלולי ההכשרה. כיום לומדים במכללת קיי מעל ל- 3000 סטודנטים במגוון רחב של מסלולים לקראת תואר ראשון ותואר השני, ועוד למעלה מ-500 סטודנטים נוספים נמצאים במסגרת של מכינה אקדמית. מכללת קיי מקיימת פעילות מחקרית ענפה על מנת לאפשר את הרחבת הידע אשר עומד לרשות חברי הקהילה האקדמית.
בית הספר להתפתחות מקצועית של עובדי הוראה
בית הספר להתפתחות מקצועית של עובדי הוראה מטעם מכללת קיי מהווה מרכז לפיתוח וקידום אישי ומקצועי של עובדי חינוך והוראה במחוז הדרום, ומציע מגוון רחב של ההשתלמויות המותאמות למגמות העדכניות והחדשות במערכת החינוך. ההשתלמויות משמשות כנגזרת של צורכי המורים, מוסדות החינוך, מינהל עובדי ההוראה מחוז דרום ומשרד החינוך. בבית הספר להתפתחות מקצועית מטעם מכללת קיי רואים חשיבות רבה בשיפור, גיוון והרחבת תחומי העניין והשבחת איכות ההוראה הלמידה על מנת להצמיח עובדי הוראה מובילים בעשייה החינוכית. ההשתלמויות והקורסים מונחים באמצעות מרצים מומחים מובילים בתחומם, ומושתתים על שילוב של ידע עיוני עדכני יחד עם יישום והתנסות. תכניות הלימודים משלבות שימוש בטכנולוגיות מידע חדשניות יחד עם בנייה ופיתוח קהילת לומדים על מנת לייצר שיח עמיתים, ולעודד תהליכים של ליווי פרסונאלי וליווי בית ספרי לקראת היישום בשדה.
מכללת קיי- קורס התאמה להוראה במערכת החינוך למטפלים במקצועות הבריאות
אחד הקורסים שמציעה מכללת קיי הוא קורס התאמה להוראה במערכת החינוך למטפלים במקצועות הבריאות. מטרת הקורס היא הקניית ידע בתחומי הוראה במסגרת החינוך המיוחד למטפלים במקצועות הבריאות, לשם יצירת שפה משותפת בין המטפלים במקצועות הבריאות לבין צוותי ההוראה, ובכך להכשירם לעבודה במסגרת החינוך המיוחד. חשוב לציין כי אין בכוונתה של ההשתלמות להעצים את הידע של המשתלמים בתחומי הטיפול הקשורים לתחום מומחיותם והכשרתם, אלא להעניק להם הכשרה נוספת שתאפשר להם תעסוקה גם במסגרות החינוך השונות. קהל היעד של הקורס הוא עובדים במקצועות הבריאות שאושרו מטעם האגף לחינוך מיוחד כגון קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, מטפלים באמצעות אומנויות, וכן מועמדים אשר עובדים לכל הפחות שנה אחת במסגרות של החינוך הרגיל והחינוך המיוחד.
נושאי הלימוד המרכזיים בקורס
היקפו של הקורס הוא 150 שעות, ותכנית הלימודים בו מושתתת על תוכנית האב שנועדה להכשיר להוראה במסלול החינוך המיוחד, והיא אינה כוללת תצפיות או עבודה מעשית. תכנית הלימודים מורכבת ממגוון נושאים רחב כגון היכרות עם חוק החינוך המיוחד, תפיסת העולם החברתית והפילוסופיה העומדת בבסיסו לרבות חוזרי מנכ"ל והנחיות העוסקות בנושא. המשתלמים עורכים בקורס היכרות עם תכניות לימודים בחינוך המיוחד ומושגי יסוד בתכנון לימודים. נושאים נוספים שילמדו בקורס כוללים שיטות הוראה מנגישות, לרבות טכנולוגיות חדשניות במאה ה-21, תכנון סביבה לימודית לתלמידים בעלי צרכים מגוונים, היכרות ויישום תכנית חינוכית יחידנית (תח"י) ותכנית לימודים אישית (תל"א). כמו כן נרכש בקורס הידע בדרכי הערכה חלופיות שהינן מותאמות לתלמידים בעלי צרכים ייחודיים וגישות עדכניות לצורך תכנון הוראה המשלבות צוותים במערכת החינוך הרגילה והמיוחדת.
נכתב ע"י: פורטל השתלמויות