מכללת קיי- המכללה האקדמית למורים
מכללת קיי הינה מכללה אקדמית למורים אשר נוסדה בשנת 1954 בעיר באר שבע בסיוע הפילנתרופ ג'פרי קיי. מכללת קיי הייתה הראשונה להוביל את תהליך האקדמיזציה בקרב אנשי חינוך והוראה, והראשונה אשר זכתה להכרה אקדמית בכל מסלולי ההכשרה. כמו כן הייתה המכללה בין המכללות הראשונות לקבלת היתר להפעלת מסלולי לימוד לתואר השני. כיום לומדים במכללת קיי מעל ל- 3000 סטודנטים במסלולי הוראה שונים, ועוד כ-500 סטודנטים במסגרת של מכינה אקדמית. במכללת קיי שוכן בית הספר להתפתחות מקצועית של עובדי חינוך והוראה, שמהווה מרכז לפיתוח וקידום מקצועי ואישי של עובדי הוראה באמצעות מגוון רחב של השתלמויות, אשר הותוו כנגזרות של צורכי המורה, ומותאמות למגמות העדכניות והחדשות במערכת החינוך. ההשתלמויות בבית הספר להתפתחות מקצועית מונחות על ידי מרצים מובילים בתחומם, ומושתתות על שילוב בין ידע עיוני עדכני ליישום והתנסות תוך הסתייעות בטכנולוגיות מידע חדשניות, פיתוח שיח עמיתים וליווי אישי. בית הספר להתפתחות מקצועית של עובדי הוראה כולל מספר יחידות אשר פונות לקהלי יעד שונים כגון עובדי הוראה במערכת החינוך לשלוחותיה, עובדים במקצועות תומכי הוראה, בעלי תפקידים בארגונים ועובדי ציבור.
קורסי סגנים מנהלים באופק חדש שנים א-ה, תשע"ז
מכללת קיי מקיימת מערך רחב של השתלמויות המיועדות לסגני מנהלים ותואמות למתווה של אופק חדש. הרציונל המנחה את התכניות להתפתחותם המקצועית של סגני מנהלים מטעם אופק חדש הוא שסגן המנהל מהווה שותף לפעולת הניהול של בית הספר הכוללת תכנון, גיבוש והובלה של תכנית עבודה מוסדית במגוון נושאים פדגוגיים, תוך אחריות לתוצאות והשגת היעדים. סגן מנהל בית הספר משמש כ"ציר תקשורת" מרכזי בין כל חברי הצוות השותפים במערכת מן המנהל אל דרג הביניים (רכזים שכבתיים) ואל המורים וכן בכיוון הנגדי, ובהיותו ממלא מקום של המנהל בעת הצורך, דורש תפקידו פיתוח מקצועי להשבחת כישורי הניהול שלו על פי תפיסת התפקיד במסגרת אופק חדש (כפי שפורסם בשנת 2009 במסמך "סגן המנהל ב"אופק חדש"). קורס סגנים מנהלים באופק חדש שנים א-ה לשנת תשע"ז מטעם מכללת קיי מציע תכנית המכוונת לפיתוח והשבחת כישורי הסגן באמצעות למידה סדנאית ובהתאם להנחיות משרד החינוך.
קורסי סגנים מנהלים באופק חדש- המסלולים השונים
בשנת תשע"ז יפעלו במכללת קיי ארבעה מסלולי קורסים המיועדים לסגני מנהלים הנמצאים במסגרת אופק חדש, כשהקורס הבסיסי הוא סגני מנהלים חדשים שנה א', ומטרותיו לגבש שפה מקצועית וליצור תרבות למידה המעוגנת בתפישות ניהול קוהרנטיות ונשענת על ידע פרקטי, להבניית הידע לצרכי הובלה פדגוגית וגיבוש הזהות הפדגוגית ואישית של הסגנים. היקף התכנית הוא 70 שעות. המסלול לסגני מנהלים ממשיכים שנה ב' מיועד לפיתוח סגנון הניהול, ניתוח מצבי ניהול במוסדות החינוך, חסרונות ויתרונות מהלכי הניהול וכדומה, כאשר הקורס כולל משחקי הדמיה, ניתוח אירועים ולמידת עמיתים. התכנית לסגני מנהלים ממשיכים שנה ג' מתמקדת בפיתוח עבודת צוותים ועקרונות התכנון של התכניות הבית ספריות והדרכים ליישומן. מטרותיו של הקורס לסגני מנהלים ממשיכים שנה ד' הן העמקת המודעות לחשיבות המשוב החיובי, היכרות עם מודלים לקבלת החלטות, למידת עקרונותיה של הגישה היזמית ככלי לצמיחה של בית הספר, פיתוח מיומנויות והתנסויות בכלי עבודה שנרכשו. כל ההשתלמויות לסגני מנהלים ממשיכים הן בהיקף של 40 שעות בימי א' בין השעות 19:15-16:00 על בסיס של מפגש אחת לשבועיים.
נכתב ע"י: פורטל השתלמויות