מכללת סכנין
מכללה אקדמית סכנין להכשרת עובדי הוראה עם אוריינטציה מחקרית מכשירה את בוגריה למורים אקדמאיים, חוקרים, מודרניים ומתקדמים, המצוידים במיטב הידע החינוכי, הפדגוגי והמקצועי הנחוץ למגזר הערבי, ואשר יחליפו בבוא העת את המורים הוותיקים, המחזיקים בשיטות הוראה וחינוך מסורתיות ובלתי-מותאמות לצרכי מערכת החינוך של ימינו.
תואר ראשון B.Ed.
מכללת סכנין להכשרת עו"ה הנה מכללה עם ניסיון אקדמי וחינוכי עשיר ונחשבת מהמכללות המובילות במגזר הערבי בפרט ובמדינת ישראל בכלל. חזון המכללה הנו בניית מנהיגות חינוכית למופת למורה העתיד, עם דגש למעורבות ולמחויבות קהילתית במדינה. מכללת סכנין מכשירה מורים ומעניקה תואר בוגר בהוראה (B.Ed.) ותעודת הוראה במסלולים הבאים: מסלול המצוינים; גיל הרך; מסלול יסודי: ערבית, אנגלית, מתמטיקה, מדעים; חינוך מיוחד; מסלול על יסודי: אנגלית, מדעים, מתמטיקה ומדעי המחשב.
תואר שני M.ED.
היחידה ללימודים מתקדמים במכללת סכנין שוקדת על פיתוח מספר תוכניות לתואר השני, כאשר המכנה המשותף שלהן הוא הניסיון להעצים את מערכת החינוך בחברה הערבית באמצעות העצמת בעלי התפקידים המשרתים בה. תכניות הלימודים במכללה מאופיינות בחדשנות מקצועית היחידה ללימודים מתקדמים מחכה לכם, הסטודנטים, ואתם מוזמנים לבוא ללמוד ולהתחדש ולרכוש למידה והתחדשות לתארים מתקדמים במגמות הבאות: ניהול וארגון מערכות חינוך, ייעוץ חינוכי, הערכה בית ספרית , לקויות למידה – קליני, M.teach (בקרוב).
מכינה קדם אקדמית
תכנית המכינה נועדה להכשיר מועמדים ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה. לכן, מטרות התכנית:
1. שיפור סיכויי קבלה לתחומים מבוקשים במוסדות להשכלה גבוהה.
2. הקניית שיטות למידה הנדרשות ללימודים באוניברסיטה, הקניית מיומנויות למידה וארגון זמן.
3. ביסוס ידיעות התלמידים במקצועות: ערבית, עברית, אנגלית, מתמטיקה ומדעי הטבע.
4. הדרכה וייעוץ בבחירת חוגי הלימוד בהתאם לנטיות התלמידים ולכישוריהם.
5. סדנאות להכשרות רכות – כתיבה אקדמית, התמודדות בראיונות ובמצבי לחץ. סדנאות בנושאי לחצים וחרדת בחינות, ליווי ועזרה לתלמידים עם לקויות למידה, הכנת התלמידים לחיי אוניברסיטה.
המרכז לפיתוח מקצועי, השתלמויות ולימודי תעודה.
ההתפתחות המקצועית וההשתלמויות נועדו לחזק, לחדש ולשפר את היכולות של עובדי ההוראה ובעלי תפקידים על מנת לשדרג את מעמדם המקצועי משלב ההתמחות וכניסה להוראה עד מפקח ומנהליו. הרפורמות "אופק חדש" ו "עוז לתמורה" מזמנות הזדמנויות לשינוי משמעותי במתווה התפתחותו המקצועית של עו"ה שנמצאים באופק חדש ובעוז לתמורה וגם לאלו שעדיין לא הצטרפו לשום רפורמה במערכת החינוך. מתווה ההתפתחות המקצועית ייבנה על פי רצף הקריירה של עו"ה ועל פי מהותו של הידע בדגש על שיפור מעמדו והתמקצעותו של עובד ההוראה. תהליך הלמידה של עובד הוראה מתחיל בהכשרה טרום תפקידית וממשיך יחד עם התפתחות הקריירה בכניסה הממשית למקצוע ובלמידה התוך תפקידי.
כמו כן, אנו מאפשרים חוויה לימודית ברמה מקצועית גבוהה מאוד לעובדים בסקטור הציבורי ולעובדי מדינה ברצף של קורסים אשר מוכרים לצורך גמול בדירוג של עובדי מדינה.