המכללה האקדמית אחוה – תכניות לימוד לקראת תואר שני
תכניות הלימודים לקראת תואר שני מטעם המכללה האקדמית אחוה מעניקות לסטודנטים הזדמנות לצמיחה וקידום מקצועיים, הזדמנות לשיפור תנאי ההעסקה במערכת החינוך והשתלבות בתפקידים בכירים. תכניות הלימודים מיועדות לבעלי תעודת הוראה ותואר ראשון עם ותק של שלוש שנים בתחום ההוראה ולבעלי תפקידים במערכת החינוך. הלימודים שמים את הדגש על החיבור שבין הידע התיאורטי לבין הפרקטיקה בשדה החינוכי ואורכם כשנתיים.
תואר שני M.Ed. במינהל מערכות חינוך
מטרתם של הלימודים לקראת תואר שני במינהל מערכות חינוך הם הכשרת בעלי תפקידים להובלה וניהול במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, והעמדת בוגרים המהווים עוגן מקצועי בעלי יכולת להתמודדות והובלת הארגון, לשם מימוש אפקטיבי ומיטבי במציאות הדינאמית והמשתנה של מערכות החינוך. תכנית הלימודים כוללת קורסי חובה ובחירה, סמינריונים ופרויקט גמר. תנאי הקבלה הם תואר ראשון בממוצע ציונים של 80 ומעלה, תעודת הוראה, שלוש שנות ותק ומעלה בהוראה, שני ממליצים וראיון אישי. משך הלימודים הוא כשנתיים על בסיס חד שבועי (יום ה'). לעובדי הוראה הנמצאים במסגרת "אופק חדש" תוכרנה 150-120 שעות מהלימודים בתכנית לצורך קידום בדרגה. מועמדים שממוצע הציונים שלהם בתואר הראשון גבוה מ-92 זכאים בשנה א' למלגה בסך 3000 ₪.
תואר שני M.Ed. בתרבות עם ישראל והוראתה
התכנית לתואר שני בתרבות עם ישראל והוראתה הינה יחידה מסוגה, ומיועדת להעמקת הידע הנוגע לתרבות עם ישראל והשרשתו במערכת החינוך. הנושא יילמד ממגוון זוויות שונות בשילוב של טקסטים בספרות, מקרא, היסטוריה, פילוסופיה, יהדות ועוד. התכנית נועדה לעמוד על שורשי המורשת התרבותיים ואמצעי הוראתם, תוך הדגשת האספקטים הרלוונטיים לחברה בישראל בת זמנינו. דרך ההוראה בתכנית תהיה בחלקה שתפנית ורבת דיאלוגים, והדיון בהם יכלול הקראת טקסטים מגוונים, תוך כיבוד השקפות עולם, אמונות ועמדות כמרכיב אינטגראלי בתהליך הלימודי. תכנית הלימודים מורכבת משלושה מקבצי קורסים: קורסי הוראה/פדגוגיה, קורסים להרחבת הידע והעמקתו במגוון תחומי דעת המרכיבים את התרבות של עם ישראל, וכן קורסים בעלי היבטים בין תחומיים. הלימודים יתקיימו במהלך כשנתיים על בסיס חד שבועי (יום ג'). לעובדי הוראה ב"אופק חדש" תוכרנה 150-120 שעות מהלימודים לצורך קידום בדרגה.
תואר שני M.Ed. בחינוך מיוחד
מטרת התכנית לקראת תואר שני בחינוך מיוחד היא הכשרת אנשי מקצוע חינוכיים לקידום תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, מתוך השקפה הומניסטית הרואה בתלמיד אדם שלם עם מכלול של עוצמות, צרכים ורצונות. התכנית חושפת את הסטודנטים אל הידע העדכני ביותר שקיים כיום בתחום, ומקנה כלים להערכה ויישום תכניות התערבות להעצמת יכולותיהם של התלמידים הללו. בוגרי התכנית משמשים כמומחים הן במסגרת החינוך המיוחד והן במסגרות המשלבות. תכנית הלימודים כוללת קורסי יסוד, קורסים מאשכולות מרחיבים, סמינריונים ופרויקט גמר יישומי. משך תכנית הלימודים הוא כשנתיים על בסיס של יום בשבוע (יום ד'). תנאי הקבלה הם תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה, תעודת הוראה במסגרת החינוך המיוחד, ותק של מעל לשלוש שנים בהוראה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, שתי המלצות וראיון אישי.
תואר שני M.Ed. בחינוך מתמטי לבית הספר היסודי
התכנית לתואר שני (.M.Ed) מיועדת לעובדי הוראה בבתי ספר יסודיים המתמחים בהוראת המתמטיקה. במרכז התכנית נמצא תחום דעת החוקר דרכי חשיבה של תלמידים במהלך רכישת ידע מתמטי, כולל הקשיים, התפיסות, הגישות ומגוון הכיוונים בהוראת המתמטיקה. כמו כן התחום עוסק בהערכת הישגי אוכלוסיות ספציפיות מול הישגיה של כלל האוכלוסייה. תכנית הלימודים מורכבת מהעמקתו והרחבתו של הידע המתמטי-פדגוגי, המתמטיקה כתחום מחקר ועבודת גמר יישומית. תנאי הקבלה הם תואר ראשון בממוצע ציונים של 80 ומעלה, תכנית התמקצעות במתמטיקה בממוצע ציונים 85 ומעלה או תעודת הוראה במתמטיקה, ותק של שלוש שנים או יותר בהוראה, שמתוכן שנה לכל הפחות בבית ספר יסודי, וראיון אישי.
הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה