הכשרת אקדמאים להוראה, לימודי הוראה, הרחבת הסמכה והשלמה ל-.B.Ed.
מאפשרת התפתחות מקצועית ולימודי הכשרה בתחומי דעת מגוונים לקראת תואר שני בשילוב תעודת הוראה, תעודת הוראה או השלמה לתואר ראשון (.B.Ed) ייעודה של היחידה הוא לתת מענה לצורכי מערכת החינוך תוך התחשבות בלימודים קודמים של המועמדים.
תכניות היחידה:
תואר שני בחינוך לאקדמאים – תכנית לבעלי תואר אקדמי המעוניינים ללמוד לתעודת הוראה/ גננת .
תכנית לבעלי תואר אקדמי המעוניינים ללמוד לתואר שני בשילוב תעודת הוראה- .M.Teach.
תכנית לאקדמאים בעלי תעודת הוראה, המעוניינים להרחיב את הסמכתם לתחום הוראה נוסף. הכשרה זו היא נקודת מפנה לרבים מהמועמדים, בין אם הם לומדים לתואר אקדמי ובין אם החליטו על תפנית בקריירה שלהם.
תכנית לבעלי תעודת הוראה הנדרשים להשלים קורסים אקדמיים לקראת תואר ראשון (.B.Ed). תכנית זו אינה כוללת התנסות בהוראה, אלא אם כן בד בבד עם הלימודים נערכת הרחבת הסמכה.
תכנית למורים או גננות בעלי ותק של 10 שנים לפחות בעבודה במערכת החינוך, אינה מיועדת לסייעות בגנים. מיועדת ללימודי תואר ראשון ותעודת הוראה ומתבססת אף היא על לימודים קודמים לימודי הוראה לאקדמאים
תעודת הוראה לאקדמאים (לבעלי תואר ראשון) – תכנית לימודי תעודת הוראה להשלמה או לתעודת הוראה נוספת כוללת לימודים דיסציפלינריים (תחום דעת/מקצוע הוראה), לימודי חינוך, התנסות בהוראה, קורסים תומכי התנסות ולימודים נוספים (ללא אקרדיטציה) בהתאם לצרכי מערכת החינוך (כמו קורס עזרה ראשונה, לימודי הוראת השואה וכדומה). למרחיבי הסמכה הלומדים לתעודת הוראה נוספת, יוענקו הקלות ברכיבי ההתנסות בהוראה והקורסים הדידקטיים הנלווים אליה.
במסגרת ההתנסות המעשית בהוראה עורכים הסטודנטים היכרות עם דרכי הוראה מגוונות ועם תכניות הלימודים במערכת החינוך. היכרות זו היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההכשרה להוראה בבתי הספר והגנים. כיוון שמרחיבי ההסמכה נמצאים בתהליך מעבר ממקצוע אחד למשנהו, הם מחויבים בהתנסות בהוראה במקצוע הייעודי.
מודלים להכשרה:
חד-שנתי: מודל זה של לימודי חינוך לתעודת הוראה לבעלי תואר ראשון בתחום הדעת או לבעלי זכאות לתואר ראשון בתחום הדעת, לדוגמה, בוגר החוג לספרות המעוניין ללמוד לתעודת הוראה בספרות.
דו-שנתי: התכנית המומלצת ביותר. במודל זה ההתנסות והדידקטיקה מתקיימים בשנה השנייה.
דו-שנתי, מודל 80%–20%: מודל המאפשר התחלת ההתמחות (סטאז') בשנת הלימודים השנייה. בשנת הלימודים הראשונה נלמדים קורסי הליבה, ההתנסות בהוראה והקורסים הדידקטיים הנלווים. בשנה השניה הלימודים מתרכזים ביום השלמות מרוכז במכללה בנוסף להתמחות וסדנת הסטאז'. מודל זה אפשרי לבעלי זכאות לתואר ראשון.
תנאי הקבלה:
ממוצע ציונים 80 לפחות בחוגי הלימודים בתואר הראשון.
בוגרי תואר רב-תחומי ללא דיסציפלינה יידרשו לעמוד בממוצע 85 לפחות ולהציג זכאות לתואר ראשון.
בוגרי מוסדות אקדמיים ששפת ההוראה בהם אינה עברית, חייבים להציג ציון 125 במבחן ידע בעברית (יע"ל) של הפסיכומטרי. לפירוט נוסף אודות מבחן יע"ל לחצו כאן.
בוגרי אוניברסיטה מחו"ל נדרשים להציג אישור ממשרד החינוך על הכרה בתואר באמצעות היחידה להערכת תארים ודיפלומות. האקדמית גורדון שומרת לעצמה את הזכות להחליט אם אישור השקילה מוכר לצרכים אקדמיים.
ראיון קבלה.
היקף הלימודים:
תכנית הכשרת אקדמאים להוראה והרחבת הסמכה מותאמת לכל סטודנט בהלימה לרקע האקדמי שלו – ממתווה הבסיס מופחתים קורסים על סמך לימודים קודמים (אקרדיטציה). ככלל, היקף הלימודים נע בין שנה לשנתיים וכולל 24 ש"ש עד 63 ש"ש.
לפרטים:
מרכז מידע טלפוני למתעניינים חדשים ולקביעת ייעוץ: 5033*
דוא"ל: [email protected]
פייסבוק:: https://www.facebook.com/
לפנייה ישירה: