"אתה מקשיב, משמע אני קיים" (מקור אנונימי)
תאור הסדנא:
אכן, ההקשבה וההכלה מהווים תנאי יסוד לשקיפות חיובית, לצורך חיזוק התקשורת הבינאישית ולשיפור התרבות והאקלים החברתי בארגון הבית ספרי, בקהילה ובמשפחה.
תפיסת העולם בתחום ניהול הקונפליקט, קיבלה מפנה חשוב החל מאמצע המאה ה-20, כחלק מתנועת ה- ADR(Alternative Dispute Resolution). בבסיס הגישה החדשה, אין אמת אחת. מדובר בסיפור משותף, והמטרה להביא את צדדי הקונפליקט למקום שבו נמצא הסיפור המשותף. שם מצוי גם הפתרון שיענה באופן מיטבי לצרכים של כל הצדדים.
סדנת ההכלה ותקשורת בינאישית, חדשנית וייחודית אשר מעבירה באופן אינטראקטיבי ואטרקטיבי, סוגיות ודילמות מתחומי ניהול קונפליקטים תוך התבססות על תיאוריות מתקדמות מעולמות הפסיכולוגיה החברתית, סוציולוגיה, משפטים, עולם הגישור, תורת המשחקים, קבלת החלטות, מדע המדינה ויחסים בינלאומיים.
הסדנא מתבססת על מתווה ההכלה של אופק. פרקי הסדנא מגובים בטקסטים ובמקורות יהודיים – תנ"ך, תלמוד, ספרות מחשבה וכן מסיפורי קונפליקט בתולדות עם ישראל. יודגש כי, כל פרקי הסדנא מלווים בתוכנית יישומית הכוללת תרגולים, סימולציות וסרטונים.
מטרות הסדנא:
א. שיפור ובנית אמון ותקשורת בין מורה ותלמיד ובין מורה והורה.
ב. שיפור וייעול התקשורת הבין-אישית בין צוות ההוראה.
ג. בניית תרבות של הכלה ושיפור האקלים הבית ספרי.
ד. העמקת ערכים של הכלה, כבוד הדדי, הקשבה, אמפטיה והתחשבות בצרכים של האחר.
מעביר הסדנא:
מעביר הסדנא, עופר טהורי, בעל רקע של למעלה מעשרים וחמש שנים בתפקידי ניהול שונים בסביבת עבודה גלובאלית (הי-טק), עם התנסות של כשבע שנים בתחומי הדרכה וניהול סדנאות במסגרת תפקידו כמנהל הדרכה בסביבה רב תרבותית.
עופר בעל תואר שני במסלול לניהול וישוב סכסוכים באוניברסיטת בר אילן וכן בעל תואר ראשון במדע המדינה. כמו כן, מביא עמו עופר את ניסיונו העשיר כמגשר פעיל במספר מרכזי גישור, בתחום האזרחי, המשפחה והקהילה.
תוכנית הסדנא:
1. מבוא לדיאלוג ולישוב קונפליקטים
פירוט
תהליך ומרכיבי הקונפליקט, מהות ומטרת ההכלה, תקשורת בינאישית לשיפור הדיאלוג
תפיסת תפקיד המורה כמתווך וכמגשר 3 שעות
, 2. ניהול מיטבי של קונפליקטים בסביבה הבית ספרית
פירוט
ניתוח הסגנון האישי, סגנונות בניהול קונפליקט, סגנונות ניהול קונפליקט במקורות
תרגול בבחירת סגנון ניהול הקונפליקט 3 שעות
3 קונפליקטים, פשרה וסכסוכים במקורות היהודיים – מקרי בוחן לסביבה החינוכית
פירוט
למהות המחלוקת וההכלה במקורות, תנורו של עכנאי, בית הלל ובית שמאי
, דיון, תובנות ומסקנות, 3 שעות
4. ניהול תחרותי – כלים לבניית אמון בין המורה וסביבתו
פירוט
מאידיאולוגיה וערכים לצרכים, קשיים בזיהוי צרכים, זיהוי צרכים במיקוד פרט וקבוצה
"אפרת" – לזיהוי רגישויות/חוזקות התלמיד דיון, תובנות ומסקנות 3 שעות
5. עקרונות, עמדות, אינטרסים וצרכים
פרוט
מאידיאולוגיה וערכים לצרכים, קשיים בזיהוי צרכים, זיהוי צרכים במיקוד פרט וקבוצה
"אפרת" – לזיהוי רגישויות/חוזקות התלמיד3 שעות
6. ניהול אינטגרטיבי – כלים ומיומנויות לשיח והקשבה (מורה-תלמיד, תורה-הורה, מורה-מורה)
פרוט
מאפייני הדיאלוג האינטגרטיבי, הכלה והעצמה, הקשבה, שיח ובקורת אפקטיביים, דיאלוג הורה-מורה-תלמיד 3 שעות
7. מבוא לגישור בסביבה הבית ספרית
פירוט
עקרונות ויתרונות הגישור, המורה כמגשר, שלבי הגישור, סימולציות תפקידים ליישום
8. מניעה ופיוס
פירוט
דרכים למניעה , דרכים לפיוס, התנצלות ומחילה, הנרטיב המשותף כאמצעי לפיוס
3 שעות
9. דרכים לדיאלוג אפקטיבי, שכנוע והשפעה בסביבה החינוכית
פירוט
שערי המשא ומתן, הכנות לדיאלוג ולמשא ומתן, טקטיקות בשכנוע והשפעה 3 שעות
10. מפגש סיום
פירוט
השלמות, חזרה, סיכום ודגשים, דיון ותובנות מעשיות, תרגול אינטגרטיבי, משוב
3 שעות
סהכ 30 שעות
צרו קשר עם "שילוב להצלחה משותפת"
[contact-form-7 id="9970" title="שילוב להצלחה משותפת"]