שיפור תקשורת בית הספר וההורים – מפגשי הדרכה למנהלים/ מנהלים וצוותים מובילים בבית הספר
צוותים חינוכיים בבתי ספר בעת האחרונה מכירים בחשיבות העבודה הנכונה עם ציבור ההורים המשתייך אליהם. שגרת עבודה המקיימת תקשורת יעילה ומכבדת בין ציבור המורים וההורים, נקשרת במחקרים רבים בתחום זה עם שיפור בתפקוד הילדים, בהיבטים הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים, והחברתיים. שיגרה כזו מיטיבה אף עם ציבור המורים וההורים.
בצד עבודה יעילה פעמים רבות, לעיתים מתמודדים צוותים אלה עם מתחים לא פשוטים עם ציבור ההורים.
הדבר יכול להתבטא בנוכחות דלה של הורים בפעילויות היזומות על ידי בית הספר, בריבוי תלונות מצד הורים על מורים מסוימים, או אף התאגדות קבוצות הורים למאבק בהחלטה מסוימת של בית הספר (למשל התנגדות לשיבוץ מורה מסוים בכיתה מסוימת, איחוד כיתות, גביית תשלום על תל"ן, תכני הלימודי ם שיכללו בלימודי העשרה). במקרים קיצוניים אנו עדים למצבים בהם ההורים בוחרים להשבית את בית הספר תוך כדי פניה לעיתונות על מנת להגדיל את החשיפה למאבקם.
תהיה הסיבה אשר תהיה, מתחים אלה לרוב נבנים לאורך תקופה ומגיעים לרמת מתיחות גבוהה (עם רמת תגובתיות קיצונית מצד ההורים) כאשר ניהולם אינו יעיל דיו ואינו נותן מענה הולם לשאלות שמועלות בתהליך.
ד"ר אסנת דור, יועצת חינוכית לשעבר, מרצה וחוקרת במכללת עמק יזרעאל בתוכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי מומחית לנושא תקשורת מורים והורים בישראל ובעלת ניסיון רב בנושא תקשורת הורים ומורים, מציעה יעוץ אישי למנהלים בהתייחס לכינון תקשורת יעילה ומקדמת בין מורים והורים, ובדרכים יעילות להתמודד עם משברים בקשר עם הורים. ניתן לקיים את המפגשים בנוכחות המנהל/ת והצוותים המובילים בבית הספר. אסנת תלווה את המנהל/ת והצוות, ותסייע באופן שיאפשר פתרון המשבר באם קיים, או התוויית דרך יעילה להמשך התקשורת בין מורים והורים. העבודה תתבצע בדיסקרטיות מוחלטת תוך התאמה לצרכים היחודיים של בית הספר והצוות שבו